din casa ce mirosea a tei

Dupa o zi obositoare, liniste.

Dupa o noapte si-un vis, ciripit.

Dupa o zi caniculara, umbra.

Dupa o furtuna si-o ploaie, mireasma.

Acum trei ani trebuia sa ma gandesc si nu am facut-o. Am stat linistita in colivia mea pana azi cand a fost prea tarziu.

In drumul spre casa ma suna frati’miu. Ciudat. Doar ce am vorbit cu el in urma cu cinci minute. „Hai ca te astept la scara blocului”.  Ceva s-a intamplat, clar. Ajung pe strada mea si o vad cheala. Toate blocurile zgaite spre cer. Tunurile triumfatoare ma sfideaza. Zarva si agitatie.

Cei de la primarie au taiat toti copacii din cartier. La scara mea ma astepta, trist, Marin cu doi vecini. La banca doua vecine nepasatoare ranjeau fasolea, ca altceva nu stiu sa faca. Mi-au luat linistea si umbra si ciripit si tot. De ce? Pai primaria ii ajuta pe cei saraci, le da lemne de foc.

Frateeee, cum sa tai copacii si sa-i dai ca lemne de foc? Unde traim? Pe ce planeta? De ce? De ce ne bucuram ca tunurile alea o sa duduie fum din noiembrie pana in martie? Ca o sa ne fie cald? Ce misto! De ce nu intrebati inainte sa faceti ceva? Pai daca nu erati acasa au considerat ca sunteti de acord. Asa?!?! De ce nu ne dorim ceva mai bun? De ce platim taxe de mediu pentru orice caramida mutata pe pamant, dar in schimb taiem singura sursa de oxigen dintr-un oras poluat de singura fabrica de creta din tara? De ce? Ca suntem o natie de oameni urati care-si merita soarta. De-aia!

Despre taraboiul iscat nici nu vreau sa mai amintesc. Mi-au stricat toamna sufletului si nu numai. Dam vina unii pe altii si ne certam ca nebunii. Suntem nebuni. In tarile civilizate se platesc sute de mii de euro numai sa fie totul verde. Noi taiem tot pentru ca mai avem multe mamalgi de mancat, multe. Cred ca o sa mancam mamaliga pana la adanci batraneti si tot „infecti” o sa ramanem.

„Da vecina, da cand bate vantul, crengile lovesc in geam”. Sa muriti voi ca asa fac afurisitele? Dar vara e bine cand afara sunt 40 de grade si in casa sunt 18? Parca da. „Da, dar fac vrabiutele mizerie pe trotuar”. Asa si? De ce platim taxe la primarie? Sa curete! „Da, dar aia saraci nu au bani sa-si ia lemne”. Oh, da! Sa se duca la munca! Sau mai bine, sa va duceti toti la dracu’, poate acolo o sa va fie si cald si nici nu o sa mai trebuiasca sa munciti si nici ciripitoarele nu o sa va mai cante dimineata. Acolo sa va duceti!

Si uite asa am rezolvat problema orasului. Apa calda e mereu, dar in alt oras. Rece nici nu mai zic. Seara e, atunci cand e cea mai mare nevoie.  Caldura e si de-aia. Pai doar ce au daramat vechea centrala. De ce nu ar mai fi?

E bine la noi aici. Sunt eu ciudata doar pentru ca imi vreau teiul inapoi …, ca asa am vazut eu undeva…

Lasă un răspuns

